Hoe meld ik mij aan?

Antwoord: Je meld je aan door je gegevens achter op dit formulier, dan word je gebeld door een van de vrijwilligerscoördinatoren die meteen de eerste vragen kan beantwoorden. Bij wederzijds positief gevoel wordt er een kennismakingsgesprek in gepland. Daarna gaan we over naar het koppelproces.

Hoe gaat de koppeling in?

na de kennismaking op kantoor wordt er gezocht naar een passende match. Met de Prisma-participatiecoach van het stadsdeel plan je een afspraak in, zo ben je met z’n 3-en. Dit kan thuis bij de deelnemer plaats vinden, of ergens op locatie (denk aan buurthuis oid). Indien nodig is er nog een gesprek met 3, of je gaat verder met z’n 2-en. De participatiecoach blijft je contactpersoon bij vragen, deze staat tijdens het hele traject met jou en de deelnemer in contact.

Zit ik ergens aan vast?

Nee, je zit nergens aan vast. Wel vragen wij een intentie om 6 maanden actief te zijn als maatje met 1 persoon. Kennismaken en een vertrouwensband opbouwen duurt even, dus het is fijn daar tijd voor te nemen. Tussendoor op vakantie of een keer niet kunnen is natuurlijk geen probleem.

Hoeveel tijd ben ik er mee kwijt?

Dat is een beetje wisselend, maar het is fijn als men uur samen is, en dan moet je nog naar de afspraak en weer terug. Dat is afhankelijk van de afstand en je vervoermiddel.

Welke activiteiten kunnen we doen?

Je kunt samen wandelen, een spelletje spelen, beetje kletsen, kopje koffie in het buurthuis etc. Ligt aan wat iemand wil doen en waar de persoon aan toe is. Als iemand een Stadpas heeft, kan die gebruikt worden en zijn ook vaak +1 acties.
Let wel op dat de deelnemer zijn eigen kosten betaald, dit helpt bij de zelfstandigheid en waardigheid. En kijk goed naar wat iemand te besteden heeft.

Welke vergoeding biedt Prisma?

Prisma vergoed je reiskosten, maar niet de kosten voor de activiteiten.